Meterik verliest onverdiend van DSV

Ledeackersestraat 25
5846AM
LEDEACKER

Zondag 5 maart speelde Meterik de uitwedstrijd tegen het op de tweede plaats staande DSV uit St Anthonis. Behaalde Meterik in de thuiswedstrijd nog een sensationele 5-2 overwinning, nu leden de groen-witte op een slecht en hobbelig veld een jammerlijke 1-0 nederlaag.

Vanaf het begin van de wedstrijd was te zien dat het twee ploegen waren die echt wilden voetballen. Beide teams probeerden via degelijke opbouw tot een aanval te komen. Dat viel niet mee op de zeer slechte grasmat. De eerste helft waren er aan beide zijden veel onnauwkeurige passes en was er geen enkele uitgespeelde kans te bewonderen. De tweede helft eenzelfde spelbeeld. Na een uur speelde een DSV-aanvaller zich knap vrij en gaf de bal lukraak voor het doel. Helaas voor Meterik dwarrelde de bal over alles en iedereen in de verre hoek binnen; 1-0.

Meterik gaf zich niet gewonnen en streed voor elke meter. En dat laatste deed DSV ook, waarbij het spel zich vooral rond het middenveld afspeelde. Het was een fanatieke, maar ondanks de zeven gele kaarten, een sportieve wedstrijd. In de slotfase plaatste Dirk van Rengs de bal mooi terug op Cas Janssen, maar zijn schot ging rakelings naast. Het was eigenlijk de enige echte kans voor Meterik. Pas in de allerlaatste minuut counterde DSV naar hun eerste echte kans, waarbij de bal op de paal belandde. Na drie overwinningen op rij werd er nu nipt van één van de kampioenskandidaten verloren.  Aan de inzet en beleving lag het niet. Helaas viel deze wedstrijd,  het kwartje voor Meterik de verkeerde kant op!