Meterik verliest in tweede helft van RKDEV

DEV-Arcen 1

11 december 2022 14:00

W.A.P.M. Timmers

Sportpark De Hondskamp
Lingsforterweg 49 51
5944BB
ARCEN

Op zondag  11 december speelde Meterik de uitwedstrijd tegen het altijd lastige RKDEV uit Arcen. Gedurende circa 70 minuten was er sprake van een gelijk opgaande wedstrijd maar na de 2 – 0  won RKDEV op basis van inzet en beleving verdiend maar geflatteerd met 4 – 0.

Vanaf de aftrap zochten beide teams de aanval en ontstonden er aan beide zijde kansen.  Maar het vizier stond niet op scherp en de beide keepers reageerden attent waar nodig. RKDEV speelde  slimmer vanuit een gesloten verdediging en maakte direct na rust slim gebruik  van de geboden ruimte op het middenveld.

Jordy Valckx scoorde vanuit een gave voorzet met een kopbal de 1 – 0. Uit een identieke aanval leek hij weer met zijn hoofd te scoren maar ditmaal ging de kopbal rakelings voorlangs. Meterik leek wakker geschud en kreeg  mogelijkheden op de gelijkmaker maar een vrije trap van Piet Steeghs ging rakelings naast, een inzet van Dré Peeters werd door de keeper gekeerd en een voorzet verdween via een gelukkige kluts voor RKDEV in de handen van de keeper. Direct daarna  had Meterik de pech dat een inzet na een counter van RKDEV via een Meterik speler  in  de goal verdween. In plaats van de gelijkmaker was het 2 – 0. RKDEV kreeg daardoor nog meer passie, langs de lijn en in het veld  en  Meterik had hierop geen antwoord. Jordy Valckx maakte dankbaar gebruik van de geboden ruimte  en scoorde  de  alleen voor de statistieken  belangrijke 3  en  4 – 0.

Nu maar eerst overdenken waar het voor Meterik,  de voorbije weken minder is gegaan en daarna gaat Meterik de draad weer oppakken! Met de bezetting van de “bank” zit het in ieders geval wel goed bij Meterik, zo kunnen we in de Limburger zien!