Meterik behaald zeer verdiende overwinning op VIOS’38.

VIOS'38 1

10 april 2023 14:30

D. Clijsen

Sportpark De Slatert
Dorpsstraat 50 B
5835AJ
BEUGEN

Tweede paasdag mocht Meterik de inhaalwedstrijd tegen VIOS’38 1 uit Beugen spelen.

Dankzij de talrijke trouwe Meterik-supporters was er nog wat sfeer op het stille sportpark in Beugen, het thuispubliek liet behoorlijk verstek gaan. Het, laten we zeggen opportunistische, spel van VIOS leverde een hoop kabaal, maar geen doelpunt op. Meterik hield het tot het einde spannend maar behaalde een krappe maar zeer verdiende 1 – 0 overwinning.

Er stond een enorm harde wind dwars over het, ook nog slechte, veld, wat verzorgd voetbal moeilijk, dan wel onmogelijk maakte. Van de slechte omstandigheden had VIOS weinig last. Hun enige combinatie vandaag was de suiker bij de thee doen! Wat betreft het voetbal was het werkelijk de gehele wedstrijd lange halen snel thuis. Meterik kwam al na 3 minuten via Bjorn Cuppen in kansrijk positie, maar zijn schot van dichtbij ging net naast. Na 25 minuten kon de keeper een hard schot van Rens Aerts klemvast pakken. VIOS stelde hier nauwelijks wat tegenover. In de 39e minuut kreeg Piet Steeghs de bal op de rand van de 16 voor zijn voeten. Met een fraai geplaatst schot in de uiterste hoek bracht hij Meterik op een absoluut verdiende 1-0 voorsprong.

De tweede helft eenzelfde spelbeeld. Meterik probeerde te voetballen, VIOS deed wie de bal het verste weg kon trappen. In de 55e minuut de eerste kans voor Meterik. Dirk van Rengs combineerde mooi met Piet Steeghs en diens lage voorzet werd door de goed opgekomen Jordi van Rens helaas tegen de paal getrapt. Het vervolg van de wedstrijd verliep rommelig. Meterik kwam tot een paar goede aanvallen, maar niet meer tot scoren. De grootste kans was in de slotminuut, toen Brent La Crois prima door de 16 soleerde, maar in plaats van terug te leggen op de vrijstaande debutant Giel Hermans, probeerde Brent het zelf, helaas zonder resultaat.