Montagnards  tegen Meterik gestaakt.

Montagnards 1

30 april 2023 14:30

A.G.M. Keijsers

Sportpark de Venhorst
De Flammert 1047
5854NA
BERGEN L

Zondag 30 april speelde Meterik de uitwedstrijd tegen Montagnards.

De wedstrijd werd bij een 1 – 0 stand, vanwege een ernstige blessure van een Montagnards speler gestaakt.

De weekendjes weg moeten ze voortaan maar door week aanbieden. Meterik miste door blessures en vooral een weekendje weg meer dan een handvol spelers tegen het fysiek sterke Montagnards.

De aanstaande fusieclub uit Bergen startte sterker dan Meterik. Na 12 minuten miste een Bergen-speler een opgelegde kans op 1-0. Twee minuten later schoot Dré Peeters uit Meteriks eerste echte aanval net voorlangs en weer twee minuten later scoorde Willem van der Maazen voor Montagnards uit een rebound de verdiende 1-0.  Het laatste kwartier van de eerste helft kroop Meterik wat meer uit zijn schulp en bracht aanvallend wat meer dreiging. Giel Vullings schoot in zeer kansrijke positie te gehaast en produceerde slechts een  afzwaaier.

In de tweede helft kwam Meterik beter voor de dag. Al na twee minuten gaf Giel Vullings, na een mooie combinatie met Dré Peeters, de bal perfect voor op de inlopende Rens Aerts die helaas een teenlengte te kort kwam om binnen te tikken. Meterik trok  het spel wat meer naar zich toe en creëerde  enkele kleine kansen. Na 10 minuten viel Rens Aerts uit en maakte jeugdspeler Lars Litjens zijn debuut in Meterik 1. In de 73e minuut probeerde een Montagnards-speler de bal met een sliding binnen te houden waarbij hij met een voet in het gras bleef hangen. Het was meteen duidelijk dat hij een zeer ernstige blessure had opgelopen. De wedstrijd werd vervolgens gestaakt.

Zoals het er nu uitziet zal het restant van deze wedstrijd 7 mei worden uitgespeeld.