SVLottum/GFC steelt de punten  in Meterik.

SSA S.V. Lottum - GFC'33 1 (zon)

2 april 2023 14:30

J.C. van Uden

Op zondag 2 april speelde Meterik de thuiswedstrijd tegen de fusieclub SSA uit Lottum/Grubbenvorst. De groen-witte hadden het betere van het spel, maar wisten uit de vele kansen die ze creëerden, slechts twee keer te scoren. SSA moest verdedigend flink aan de bak en kwam slechts sporadisch aan aanvallen toe. Zij benutten echter optimaal de gecreëerde kansen en behaalden zo een heel gelukkige 2-3 overwinning. Hun leider en diverse toeschouwers gaven zelfs aan: “zo onterecht hebben wij nog nooit gewonnen”

Meterik begon sterk aan de wedstrijd. Dirk van Rengs kopte de 1 – 0 in de beginfase, na een gave voorzet van Dré Peeters, tegendraads in de lange hoek. Even later leek Rens Aerts eenvoudig te kunnen scoren maar na een combinatie van Dré Peeters en Piet Steeghs schampte de voorzet van zijn voet, weg kans, weg treffer. SSA kreeg vervolgens te veel ruimte en scoorde via Johan Vullings de 1 – 1. Meterik leek echter weer op voorsprong te komen. Dirk van Rengs werd buiten het keepers gebied door de keeper al dan niet reglementair geraakt. Dirk kreeg geen penalty en moest ook nog geblesseerd uitvallen. Meterik bleef ondanks deze tegenslagen de bovenliggende partij. Piet Steeghs liep de verdediging eruit, maar zijn inzet werd door de keeper gekeerd. Vervolgens ging een inzet van Rens Aerts op de paal, keerde de keeper een inzet van Giel Vullings en schoot Piet Steeghs nog rakelings naast.

Na de thee ging Meterik vol voor de winst. Er werd een goal van Meterik vanwege buitenspel afgekeurd en Piet Steeghs schoot weer rakelings naast. SSA kreeg ook een scoringskans maar keeper Luuk Haenen keerde een inzet. Vervolgens scoorde Giel Vullings op fraaie wijze de zeer verdiende 2 – 1. Rens Aerts leek met een lob zelfs de voorsprong te vergroten maar een verdediger bracht op de doellijn redding. Zoals zo vaak, als je zelf niet scoort…….. SSA kreeg een corner en Pim Kleeven  mocht geheel vrijstaand de 2 – 2 van dichtbij binnen koppen. Meterik gooide alles op de aanval maar kreeg in de slotfase het deksel op de neus. SSA profiteerde optimaal van de geboden ruimte en Luc Stappers scoorde beheerst de 2 - 3. Frustrerend om zo een goed gespeelde wedstrijd te verliezen. Maar als we deze energie vast houden dan gaan we het zoet van de overwinning al snel weer proeven!