Meterik verslaat wilskrachtig DEV Arcen

DEV-Arcen 1

24 oktober 2021 14:30

N.S. Slavenburg

Meterik behaalde op zondag 24 oktober in haar thuiswedstrijd tegen DEV uit Arcen een zwaarbevochten 3-1 overwinning.

Meterik bepaalde in het eerste halfuur het spelbeeld zonder erg overtuigend te spelen. Het was echter DEV dat na een kwartier de beste kans kreeg. Keeper Luuk Haenen was echter attent en ranselde een inzet uit zijn doel. Meterik had zijn antwoord klaar, zocht de diepte via Piet Steeghs en Rens Aerts schoot geheel vrijstaand de afgemeten voorzet binnen: 1-0.  Rens had de smaak te pakken en schoot even later ook de 2-0 tegen de touwen. Even verslapte bij de groen-witte  de scherpte achterin, Sjoerd Brands profiteerde daarvan en scoorde  met een kopbal  de 2-1. DEV slaagde er vervolgens in om  met opportunistisch voetbal Meterik uit zijn spelritme te halen, waardoor de toeschouwers in het verdere verloop van de wedstrijd vooral genoten van het fraaie herfstweer.

Na de thee kwam pas na een uur verandering in dit spelbeeld en leek Meterik zijn inmiddels bekende eindspurt in te zetten. In eerste instantie kon de DEV keeper nog een te zachte inzet van Piet Steeghs keren. Maar even later was hij kansloos; Rens Aerts scoorde heel beheerst de 3-1 in de lange hoek na een fraaie dieptepass  van Leon Cuppen. Was het verzet van DEV daardoor gebroken? Zij geven nooit op,  zo gaven “mannen van de wedstrijd” Rens Aerts en Huub Kleuskens na de wedstrijd aan. Mede daardoor en omdat wij er niet in slaagden om met balbezit en combinatievoetbal  ons eigen spel te spelen maakten we het ons zelf lastig. Onze  keeper Luuk Haenen voorkwam echter met een 2 tal  reddingen dat het in de slotfase nog echt spannend werd.  De drie punten pakken na een minder goede wedstrijd vinden we ook een belangrijke kwaliteit, daar drinken wij er minstens eentje op!

De groen-witte zijn de competitie prima gestart en  behaalden al de vierde overwinning. Ze  verloren alleen en onverdiend, de wedstrijd tegen titelkandidaat en huidig koploper Hegelsom.