Neerkant een maat te groot voor Meterik

Neerkandia 1 (zon)

31 oktober 2021 14:30

C.J.T. van Daal

Sportpark de Moostdijk
Moostdijk 4
5758PV
NEERKANT

Op zondag 31 oktober verloor Meterik in Neerkant met 5-2, na een in de  eerste helft  sensationele wedstrijd, van een ontketent Neerkant.

Vanaf de eerste minuut vloog het letterlijk een maat grotere Neerkant er in en zette Meterik onder grote druk. Ze werden met name gevaarlijk uit de indraaiende corners en vrije trappen. Meterik kwam er een aantal keren met goed combinatievoetbal uit en creëerde zo ook de beste kans  maar de Neerkant  keeper kon redding brengen. Na een kwartier kreeg Neerkant een penalty na een handsbal en Joep Lemmen scoorde beheerst de 1-0. Meterik kon zich maar moeilijk aan de druk onttrekken omdat de inspeel pass van achteruit te onnauwkeurig was. Neerkant ging als een herfststorm door maar Meterik hield,  dankzij twee  reddingen van keeper Luuk Haenen en een schot voorlangs,  toch stand. Aanvoerder Dré Peeters scoorde zelfs  de 1-1 in de lange hoek na een prima dieptepass van Jordi van Rens.  Meterik kreeg iets meer grip op het spelbeeld en was een aantal keren gevaarlijk maar Neerkant leek toch weer op voorsprong te komen,  het vizier stond echter nog niet op scherp. Meterik moest toch een nieuwe tegenslag incasseren door het geblesseerd uitvallen van twee verdedigers. Bart Houben scoorde echter met een schitterende vrije trap in de kruising de 2-1 en schoot weer nieuwe hoop in de Meterik harten.

In de tweede helft  begon de Neerkantse storm weer. Max Verstappen en  Marijn van Heugten namen bijna identiek een voorzet op de slof  en bogen de achterstand om in 3-2 voorsprong voor Neerkant. We konden ons eigen spel in de tweede helft niet meer spelen en we werden daardoor niet meer gevaarlijk zo verwoordden de zeer teleurgestelde  Luuk Haenen en Rick Hesen hun gevoel na de wedstrijd. De onnodige 4-2 van Gert Swinkels haalde  het laatste sprankje hoop uit de Meterik harten. Meterik bleef toch vechten voor een beter resultaat en Bjorn Cuppen kwam maar een teenlengte tekort om  de 4-3 te scoren na een prima actie van Tom Smits. Quin Vollenberg scoorde in de slotfase nog de alleen voor de statistieken belangrijke 5-2.