Meterik doet zichzelf wederom te kort

S.V. Grashoek 1 (zon)

11 oktober 2020 14:30

Onbekend

De uitwedstrijd tegen Grashoek 1 was enerverend met een voor Meterik tegenvallende uitslag:   2-2. De eerste 20 minuten had Meterik voetballend absoluut een veldoverwicht. Grashoek probeerde onder de druk uit te komen met stug verdedigen en af en toe een lange bal op de spitsen. En dit bleek best effectief want verder dan een aantal afstandsschoten kwam Meterik niet.

In de 23e minuut speelde Ruud van den Homberg zich knap vrij in de 16, maar op zijn scherpe voorzet kwam Rens Aerts net een teenlengte te kort voor de verdiende voorsprong.

Na 35 minuten kreeg Grashoek een makkelijk gegeven vrije trap . Deze werd scherp voor het Meterik-doel gebracht en door veel te lief verdedigen kon Bas Maessen bijna ongehinderd binnenkoppen, 1-0.  Eén kans, één goal.

Net voor rust frotte Rens Aerts zich heel goed door de Grashoek-defensie, maar zijn schot werd knap gepareerd door keeper Koen Clephas.

In de stromende regen begon de tweede helft. Hier was Grashoek eerder bij de les dan Meterik, maar een tweetal kansen lieten ze onbenut. Meterik herpakte zich middels een veldoverwicht, en Grashoek verdedigde met alle macht hun voorsprong. Na 25 minuten kreeg Gijs van Rengs een mooie kopkans, maar helaas stond de keeper weer zijn mannetje. Toch was dit voor Meterik het sein voor meer.

Rens Aerts nam een diepe bal mooi aan, kapte zich knap vrij en scoorde met een droge knal 1-1.

Twee minuten later ging wederom Rens Aerts  de 16 binnen en via de kluts belandde zijn voorzet voor de voeten van Bart Houben, die hard de o zo verdiende 1-2 tegen de touwen joeg.

Weer twee minuten en een theatrale val  later kreeg Grashoek een zeer onterechte penalty. Een kadootje, vond ook de Grashoekbank. Helaas voor Meterik werd dit buitenkansje benut door Bas Maessen, 2-2.

Meterik zette nog flink aan om de overwinning binnen te slepen maar helaas, einduitslag 2-2.

Het gejuich aan Grashoekzijde bij het eindsignaal gaf een goed spelbeeld weer. Sportieve wedstrijd, fanatieke en realistische tegenstander maar het af en toe te lieve Meterik had qua voetbal meer verdiend.