Meterik verslaat GFC en  is blij met eerste overwinning!

GFC'33 1 (zon)

27 september 2020 14:30

Onbekend

Op zondag 27 september speelden GFC en Meterik in Grubbenvorst, nadat beiden de eerste competitie wedstrijd hadden verloren, vol voor de zege. Uiteindelijk behaalde Meterik een verdiende 2-3 overwinning.

GFC zette vanaf de aftrap Meterik onder druk en was direct gevaarlijk uit een corner maar keeper Luuk Haenen tikte een kopbal over. Meterik vond niet de rust in zijn spel en al na 12 minuten profiteerde Willem Breukers hiervan en knalde beheerst de 1-0 binnen.

Meterik schakelde een tandje bij, kreeg meer vat op het spel van de tegenstander en werd gevaarlijk via snelle counters. Maar de GFC  keeper tikte achtereenvolgens een inzet van Piet Steeghs en Rens Aerts uit zijn doel. GFC bleef gevaarlijk en uit een prima aanval schoot hun spits rakelings over. Na een half uur benutte Meterik prima de verkregen ruimte en scoorde prachtig de 1-1. Teun Jakobs rukte op vanaf de eigen zestien gaf een prima pass op Rens Aerts, hij gaf een afgemeten voorzet op Brent La Crois en deze schoot overtuigend binnen. Even later ging Dré Peeters op avontuur, stuurde Brent weer de diepte in en deze scoorde op identieke wijze de 1-2. GFC werd nog een keer gevaarlijk uit een vrije trap maar  keeper Luuk Haenen bracht weer redding.

Na de rust probeerde GFC'33 het spel naar zich toe te trekken, maar de ploeg bleef moeite hebben met de tomeloze inzet van Meterik en werd nog maar sporadisch gevaarlijk . Huub Kleuskens speelde ondanks een tweetal stevige overtredingen tegen hem een “bere” partij en was de grote animator van de groen-witte,  die steeds meer controle over de wedstrijd leken te krijgen. Nadat er een goal door de scheidsrechter was afgekeurd scoorde Piet Steeghs met een prachtige ”krul” onder de lat toch de 1-3. Vlak voor tijd kreeg Willem Breukers op dubieuze wijze vrije doorgang naar het Meterik doel, hij trof buitenkant paal maar kreeg toch een penalty! Jur Scheres miste in eerste instantie, maar wist via de rebound alsnog de 2-3 binnen te tikken. Maar daar bleef het bij.