Meterik wordt tegen Neerkant niet beloond voor het goede spel.

Neerkandia 1 (zon)

4 oktober 2020 14:30

Onbekend

Op zondag 4 oktober speelde Meterik op sportpark de Vonckel tegen kampioenskandidaat Neerkant. De groen-witte verloren een tot de laatste minuut spannende wedstrijd, onverdiend met 2-3.

Vanaf de aftrap zochten beide teams de aanval en na twee kansjes van Neerkant, scoorde Dré Peeters de 1-0 uit de eerste gevaarlijke aanval van Meterik. Even Later leek Rick Hesen na een prima combinatie de 2-0 binnen te schieten maar helaas raakte hij de bal niet goed.
 Neerkant bleef gevaarlijk met hun zeer gevarieerd aanvalsspel en Joep Lemmen schoot na een halfuur de verdiende 1-1 binnen. Het spel golfde op en neer en vlak voor rust scoorde Bart Houben na een fraaie actie de  2-1.

Na rust kreeg Meterik meer grip op het spel van Neerkant en zette de tegenstander steeds meer onder druk. Piet Steeghs zocht twee keer goed de ruimte maar een inzet keerde de  keeper en een volgende inzet smoorde in het zijnet. Vervolgens was het beurt aan Dré Peters maar weer stond de 44 jarige  keeper op de goede plek. Als jezelf niet scoort dan doet de tegenstander dat en zo gebeurde dat ook deze middag. De net ingevallen Willem Mennen zocht goed de ruimte en scoorde beheerst de 2-2. Meterik was even van slag en routinier Joep Lemmen maakte daar dankbaar gebruik. Hij plaatste na een fraaie actie de bal panklaar voor Gert Swinkels en die kon simpel de 2-3 binnen tikken. Meterik zocht nog fanatieker de aanval waardoor Neerkant steeds meer ruimte kreeg maar keeper Aswin Dierx voorkwam met goede ondersteuning van de verdediging meer tegengoals. Rens Arts kreeg nog de beste kans om de gelijkmaker te scoren. Eerst schoot hij na een prima aanval snoeihard op de binnenkant van de paal maar de bal ging op miraculeuze wijze uit het doel. Luuk Seijkens van Neerkant zette het slotakkoord met een afstandsschot op de bovenkant van de lat. Wat een vermakelijke pot voetbal van twee zeer aanvallende teams waarin het jeugdige elan van Meterik het uiteindelijk moest afleggen tegen de routine van Neerkant!

Ook in Dagblad de Limburger verscheen een artikel:

Screenshot_20201005-091844.png